20 August 2008

ရင္မွျဖစ္ေသာသစ္တစ္ပင္

သူတို႔ ေဆး႐ံုကို ေရာက္ေတာ့ ည ၁၀ နာရီခြဲ ၿပီးေနၿပီ။

ေဆး႐ံုဧည့္ႀကိဳေကာင္တာမွ ဝန္ထမ္းက အမည္ကို ေမးျမန္းရင္း တကယ္ခ်ိန္းထားတာ ဟုတ္မဟုတ္ ဖုန္းဆက္ ေမးျမန္းေနေသးသည္၊ သူ အနည္းငယ္ စိတ္တိုသြားသည္၊ တကယ္ဆို အေျခအေနက ျမင္တာႏွင့္ပင္သိသာႏိုင္ သည္၊ သူတို႔အေနႏွင့္ ဘာ့ေၾကာင့္လူနာ ဟန္ေဆာင္ၿပီး လာရမည္နည္း၊ သို႔ေသာ္ခ်က္ခ်င္းပင္ သူစိတ္ျပန္ေလွ်ာ့ ခ်လိုက္သည္၊ ‘အင္းေလ...ဝန္ထမ္းက သူ႔တာဝန္သူေဆာင္႐ြက္တာပဲ၊ မင္းစိတ္ကို ၿငိမ္ေအာင္ထားစမ္း’...၊ကမာၻ ေပၚမွာေယာကၤ်ား ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကမ်ား သူ႔လိုအေျခအေနမွာ စိတ္ၿငိမ္ၿငိမ္ထားႏိုင္မလဲ၊ သူမသိ၊ သူကေတာ့ အေတာ္ ပင္စိတ္လႈပ္႐ွားလ်က္႐ွိသည္။

တာဝန္က်ဆရာမက ျမင္လိုက္တာႏွင့္ အေျခအေန၏ အတိမ္အနက္ကို ခ်က္ခ်င္းသေဘာေပါက္လိုက္သည္၊

“ အိုး...႐ွင္ေတာ္ေတာ္ နာေနလားဟင္ ”...၊

သူ႔အမ်ိဳးသမီးက ေခါင္းသာညိတ္ျပႏိုင္သည္၊ သူကေတာ့ မအိမ္သူ၏ ေက်ာေနာက္မွေရေႏြးအိတ္ကို အသာ ထိန္းကိုင္ေပးရင္း သားဖြားဆရာမကို အားကိုးတႀကီး ၾကည့္လိုက္သည္၊ ဆရာမက မအိမ္သူကိုၾကည့္ရင္း... ...

“ ဘာမွမစိုးရိမ္နဲ႔၊ ႐ွင္ဒီမွာပဲ ေနလိုက္ေတာ့ေနာ္ ”ဟုေျပာသည္၊

ထိုအခါက်မွပဲ သူႏွင့္မအိမ္သူတို႔ တစ္ေယာက္ ကိုတစ္ေယာက္ ၾကည့္ျဖစ္ၾကသည္၊ အတန္ငယ္ သက္သာရာ ရသြားေသာ စိတ္ႏွင့္အတူ သူပင့္သက္တခ်က္ ႐ႈိက္ျဖစ္လိုက္သည္။ ‘အင္း...ငါေစာင့္စားေနခဲ့တဲ့ေန႔ဟာ ဒီတခါ ေတာ့ တကယ္ကိုေရာက္လာခဲ့ၿပီပဲ၊ ဘယ္လိုမွ မလဲြႏိုင္ေတာ့ဘူး’...၊ သူ႔ရင္ထဲမွာ ခပ္ဆန္းဆန္း ခံစားမႈေလးတခု ျဖတ္ေျပးသြားျပန္သည္၊ သူတို႔၏ကိုယ္ပိုင္ဥယ်ာဥ္ေလးမွ သစ္ပင္ေလးတစ္ပင္သည္ မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္း တကယ္ပင္ အေညႇာင့္ေပါက္လာေတာ့မည္ျဖစ္သည္။

တာဝန္က်ဆရာမက သူတို႔ကို ေခတၱနားေနရန္ အခန္းတစ္ခန္းေပးပါသည္၊ ထိုအခန္းထဲမွာပင္ လိုအပ္ေသာစမ္း သပ္စစ္ေဆးမႈေတြကို ဆက္လုပ္သည္၊ မအိမ္သူကေတာ့ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ နာက်င္ေနခဲ့ၿပီ၊ မနာက်င္ဘဲလည္း မေနႏိုင္၊ Contraction က ၂ မိနစ္ခြဲႏွင့္ ၃ မိနစ္တခါလာေနသည္၊ ၿပီးေတာ့ Intense Contraction၊ လက္သီးကို ဆုပ္လ်က္ အံတင္းတင္းႀကိတ္ထားေသာ သူ႔အမ်ိဳးသမီးကိုၾကည့္ကာ သူပင္ေဇာေခြ်းမ်ားပ်ံလာခဲ့သည္၊

တကယ္ေတာ့ Contraction ကမေန႔ကတည္းက စ,ခဲ့သည္၊ ဒီတုန္းကေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ စိတ္လႈပ္႐ွားစြာ ျဖင့္ေဆး႐ံုကို ဖုန္းဆက္ေတာ့ ေဆး႐ံုက Contraction သေဘာသဘာဝကိုေမးကာ လိုလိုမယ္မယ္လာျပၾကည့္ ပါဟုဆိုသည္၊ ဟုိေရာက္ေတာ့ Contraction က ၁၂ မိနစ္ျခားတခါပဲ ႐ွိေသးသျဖင့္ျပန္လႊတ္လိုက္သည္၊ ဒီေန႔ ေန႔လည္မွာက်ေတာ့ Contraction က ၆ မိနစ္တခါေလာက္ ျဖစ္လာသျဖင့္ ေဆး႐ံုကို သူတို႔ျပန္လာခဲ့ ျပန္သည္၊ ေဆး႐ံုမွာ ကေလးရဲ႕ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းကိုတိုင္း၊ Contraction Intensity ကိုတိုင္း၊ Frequency ကိုတိုင္း စသျဖင့္စစ္ ေဆးၾကသည္၊ သို႔ေသာ္ ဒီတခါမွာလည္း ေစာေနေသးသျဖင့္ သူတို႔ျပန္လာခဲ့ရ ျပန္သည္၊ အခုေတာ့ သူတို႔ကို ေဆး႐ံုက ေခၚထားလိုက္ၿပီ၊

စမ္းသပ္ေနဆဲမွာပဲ ေမြးဖြားရန္အတြက္ အေတာ္နီးစပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာမေလးက ေျပာသည္၊ တဆက္ တည္းမွာပဲမအိမ္သူကို ေမြးခန္းထဲေခၚသြားေတာ့ သူကလည္းေနာက္က တေကာက္ေကာက္၊ ေမြးခန္းသည္ ေခတ္မီကိရိယာ တန္ဆာပလာအစံုအလင္ျဖင့္ ေၾကာက္တတ္ေသာေမြးလူနာမ်ားကို အားေပးေနသေယာင္ ႐ွိသည္၊ မအိမ္သူကေတာ့ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ပင္ လြန္႔လူးနာက်င္ လ်က္႐ွိသည္၊ သူ႔အေနျဖင့္လည္း အားေပး႐ံု အျပင္ ဘာမွပိုၿပီး မတတ္ႏိုင္...၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေဝဒနာသက္သာေအာင္ ေမြးလမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ ထံုေဆး ထိုးဖို႔ ေ႐ြးခ်ယ္လိုက္ၾကသည္၊

ေမ့ေဆးဆရာဝန္အမ်ိဳးသမီးက ၿပံဳး႐ႊင္စြာျဖင့္ အခန္းထဲဝင္လာသည္၊ ၾကင္နာေသာမ်က္ဝန္းမ်ားျဖင့္ၾကည့္ရင္း...

“ အားလံုးေကာင္းသြားပါလိမ့္မယ္၊ မစိုးရိမ္နဲ႔ေနာ္ ” ဟု သူတို႔ကိုအားေပးသည္၊

ေက်ာ႐ိုးထဲကို ထိုးမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မအိမ္သူက ေဘးတေစာင္း ေနေပးရသည္၊ ထံုေဆးထိုးမည့္အပ္ကို ျမင္ေသာအခါ သူစိတ္ဝင္စားသြားသည္၊ အပ္သည္ သူ႔စိတ္ထင္ အနည္းဆံုး ၆ လက္မခန္႔ေတာ့႐ွိမည္၊ ဆရာဝန္ ကလိုအပ္ေသာပစၥည္းမ်ား ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္တြင္ ႐ိုးတြင္းျခင္ဆီထဲ ေဆးထိုးတာကို သူၾကည့္ခ်င္ေနခဲ့သည္၊ သုိ႔ေသာ္ သူ႔အမ်ိဳးသမီးကို တာဝန္ယူသည့္ သားဖြားဆရာမေလးက တဖက္တြင္သြားေနဖို႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေလးေတာင္းဆိုလိုက္ေသာအခါ သူ႔အတြက္ၾကည့္ဖို႔္ အခြင့္မသာေတာ့ေပ၊ တကယ္ေတာ့လည္း ထိုေမြးခန္းထဲ တြင္အေရးအႀကီးဆံုးမွာ ေမြးလူနာ သူ႔အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သည္၊ သူ႔အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာဝန္၊ ဆရာမ အားလံုးကတာဝန္ကိုယ္စီျဖင့္ အလုပ္မ်ားေနၾကသည္၊ လူတိုင္းမွာ လုပ္စရာကိုယ္စီႏွင့္...၊ လူပိုဆို၍ သူတစ္ဦး သာ႐ွိေလသည္၊ သို႔ႏွင့္အမ်ိဳးသမီးကို အားေပးရင္း သူ႔ေၾကာင့္ ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔ မ်က္စိမေနာက္ရေအာင္္ ၿငိမ္ ၿငိမ္ပဲထုိင္ေန လိုက္ေတာ့သည္၊

ခဏအတြင္းမွာပင္ မအိမ္သူမွာ သက္သာသြားခဲ့သည္၊ သူ႔ကိုယ္ေပၚတြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ တိုင္းတာေသာ စက္အရ Contraction လာေနတာကို ဂရပ္ဖ္လိုင္းမ်ားေပၚမွာ ျမင္ေနရေသာ္လည္း အခုေတာ့သူမ ၿပံဳးရယ္ကာ စကားေျပာေန ႏိုင္ခဲ့ၿပီ၊ သူကလည္း တခ်ိန္လံုး ထိုင္ရမလို ထ,ရမလို ျဖစ္ေနရာမွ အခုမွပင္ သက္ျပင္းခ်ႏိုင္ေတာ့ သည္၊ ထိုေဝဒနာ,ထိုခံစားမႈ၏ အတိုင္းအတာပမာဏကို သူ႔လိုေယာကၤ်ားသားေတြ မသိႏိုင္ပါ၊ သူ႔အမ်ိဳးသမီးကဲ့ သို႔ေျဖေဆး ထိုးခြင့္မႀကံဳေသာ အျခားမိခင္ေလာင္းတို႔ ဒီကာလကို ဘယ္လိုျဖတ္သန္းၾကမလဲဟု သူေတြးမိေသာ အခါ ေက်ာထဲမွ စိမ့္ကနဲေနေအာင္ ေအးသြားမိသည္၊ မအိမ္သူကေတာ့ ပင္ပန္းသြား၍ထင့္၊ ခဏမွိန္းေနသည္၊ သူကလည္း အခုမွအသက္ဝဝ ျပန္႐ွဴရင္း သူတို႔ဥယ်ာဥ္၏ ပထမဆံုးေသာ သစ္ပင္ကေလးအတြက္ေရေလာင္း ေပါင္းသင္ခဲ့ၾကေသာ ေန႔ရက္မ်ားအေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးေနမိသည္၊

(သစ္ပင္ကေလး သစ္ေစ့ဘဝတုန္းက)


ေရာက္လာရမည့္အခ်ိန္ထက္ တစ္ပတ္တိတိေနာက္က်ေနခဲ့ေသာ ထိုသစ္ပင္ကေလးအေၾကာင္းကိုသူတေစ့တ ေစာင္းေတာ့သိပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို အခုျပန္ေတြးေတာ့လည္း အင္မတန္မွ ႐ိုးစင္းလွသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစဥ္ကေတာ့ သူတို႔အတြက္ တကယ့္ေမးခြန္းႀကီးပင္၊ ရင္ေသြးေလးက ဘာေလးလဲဆိုတာ ႀကိဳၿပီးသိသင့္ မသိသင့္ သူတို႔တိုင္ပင္ႀကသည္၊ သူ႔အမ်ိဳးသမီးက သိခ်င္သည္၊ သူကမသိခ်င္၊ တစ္ေယာက္ကသိၿပီး ေနာက္ တစ္ေယာက္ကမသိဘူးဆိုသည့္အျဖစ္ကိုေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုးမလိုခ်င္၊ ေ႐ွ႕ေလွ်ာက္တိုင္ပင္ရမည့္ က႑ မ်ားစြာအတြက္သူတို႔ ဘက္တစ္ဖက္တည္းမွာ အတူရပ္ဖို႔ေတာ့ လိုပါသည္၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သိပ္မေက်နပ္ ေပမယ့္ သူ႔အမ်ိဳးသမီးက အေလွ်ာ့ေပးလိုက္သည္၊

သို႔ႏွင့္ ပုံမွန္စမ္းသပ္ဖို႔ ခ်ိန္းဆိုေသာ ပထမဆံုးအႀကိမ္တြင္ပင္ သူကပဲ သြားဖြားမီးယပ္အထူးကု ဆရာဝန္ႀကီးကို ေျပာလိုက္သည္၊ ‘က်ေနာ္တို႔ ကေလးရဲ႕ လိင္ကိုသိဖို႔ စိတ္ကူးမ႐ွိဘူး ဆရာ၊ ဒါကို အံ့ၾသစရာတခု အျဖစ္နဲ႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ ေစာင့္စားခ်င္တယ္’၊ ဆရာဝန္ႀကီးကလည္း ‘ခင္ဗ်ားတို႔ သေဘာပါပဲဗ်ာ’ဟု ဆိုၿပီး,ၿပီးသြားခဲ့သည္။ သို႔ ေသာ္ ထိုအံ့ၾသစရာေလးကို အခ်ိန္မတိုင္မီမွာပဲ သူတို႔မေတာ္တဆ သိလိုက္ရသည္၊ လက္မွတ္ထိုးစရာကိစၥတစ္ ခုအတြက္ ဆရာဝန္ႀကီး၏ လက္ေထာက္ဆရာမက သားဖြားမီးယပ္ဖိုင္တြဲကို သူတို႔ေ႐ွ႕မွာ ဖြင့္ေပးေသာအခါ သူ႔ အမ်ိဳးသမီး လက္မွတ္ထိုးေနခ်ိန္၌ သူ႔မ်က္စိက ခ႐ိုမိုဆုမ္း XY ဆိုတာကို ျမင္ျဖစ္ေအာင္ ျမင္လိုက္ေလသည္၊ ပထမေတာ့ သူအတန္ငယ္ စိတ္ပ်က္သြားေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ ေပ်ာ္႐ႊင္ေက်နပ္လာခဲ့သည္၊ ဘာမွန္းမသိ ရဘဲရင္ေသြးတစ္ဦးအျဖစ္သာ ေယဘုယ်ေစာင့္စားရတာထက္ အခုေတာ့ သူႏွင့္သားကေလး၏ၾကားကသံေယာ ဇဥ္ႀကိဳးကို ပီပီျပင္ျပင္က်စ္ခြင့္ ရလာခဲ့သည္၊ အခု ‘သား’ လို႔ တိတိက်က် သူေခၚႏိုင္ၿပီ၊ သူ႔အမ်ိဳးသမီးႏွင့္အတူ သားအတြက္ အဝတ္အစားေတြ ႀကိဳဝယ္လို႔ရၿပီ၊ နာမည္ေ႐ြးရာမွာ ေယာက်ာၤးေလးနာမည္ေတြပဲ စဥ္းစားဖို႔လို ေတာ့သည္၊ အခုေတာ့ မေတာ္တဆျဖစ္ေစသည့္ ဆရာမကိုပင္ သူေက်းဇူးတင္ေနမိေလသည္၊

“ ႐ွင္ေနရတာ အဆင္ေျပရဲ႕လားဟင္? ”

အနီးကပ္ေမးလိုက္ေသာ အသံေၾကာင့္အေတြးလြန္ေနေသာ သူလန္႔သြားသည္၊ ၾကည့္လိုက္ေတာ့... သားဖြား ဆရာမေလး၊ သူ႔ကို စူးစမ္းဟန္ျဖင့္ ၾကည့္ေနသည္။

“ ဟာ...ေျပပါတယ္၊ အားလံုးအဆင္ေျပပါတယ္ ” ဟု သူလည္း ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ႏွင့္ ျပန္ေျဖလိုက္သည္၊

ဆရာမက သူနားမလည္မွန္း အကဲခတ္မိစြာျဖင့္ ဆက္ေျပာသည္၊

“ တခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသားေတြက ေမြးခန္းထဲကို လိုက္လာၿပီးေတာ့ ေနလို႔မေကာင္းတာ၊ ေခါင္းမူးလာတာ၊ မ်က္လံုးေတြ ျပာလာတာမ်ိဳးေတြ ႐ွိတတ္လို႔ပါ၊ တခါဆိုရင္ ေယာကၤ်ားတစ္ေယာက္မ်ား လန္႔ၿပီးမူးလဲသြားတာေတာင္ က်မႀကံဳ ဖူးတယ္႐ွင့္၊ သူ႔မိန္းမကို ဘာမွမလုပ္ခင္ သူ႔ကိုအရင္ ႏွာႏွပ္ေနရေသးတယ္ ဟင္း ဟင္း ”... ...။

သူတို႔အားလံုးရယ္ေမာ ျဖစ္သြားၾကသည္၊ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္၊ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြ မဟုတ္လား...၊ သုိ႔ေသာ္ သူကေတာ့ ေသြးလန္႔ၿပီး မူးလဲမည့္သူ မဟုတ္ပါ၊

“ ႐ွင္လဲၿငိမ္ေနတာနဲ႔ ေသခ်ာေအာင္ က်မက ႐ွင့္ကိုေခၚၾကည့္တာ... ... ” ဟု ဆရာမေလးက ဆက္ေျပာသည္၊

“ ေက်းဇူးပါဗ်ာ၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ေနလို႔ေကာင္းပါတယ္၊ သူ႔ကိုသာ ဂ႐ုစိုက္ပါ ”ဟု မအိမ္သူကို ၫႊန္ျပရင္းသူ ေျပာလိုက္သည္၊ ထိုအခါ ဆရာမေလးက... ... ...

“ အို..႐ွင့္အမ်ိဳးသမီးက အားလံုးေကာင္းပါတယ္၊ ဒီေန႔ည႐ွိတဲ့ ေမြးလူနာ ၃ ေယာက္စလံုးေအးေဆးေဆးေဆးပဲ၊ က်မမွန္းတာ မလြဲရင္ မနက္ ၂ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္မွာ ျဖစ္လိမ့္မယ္ ” ဟုဆက္ေျပာသည္၊


ထိုအခါမွ သူလည္းနာရီကို ၾကည့္ျဖစ္သည္၊ `ၾကည့္စမ္း...၁ နာရီေတာင္ ထိုးေတာ့မွာပဲ၊ အင္း...အဂၤါေန႔မနက္ ၂ နာရီဆိုေတာ့ ျခေသၤ့ကေလး တစ္ေကာင္ပါလား’ ဟုေတြးမိၿပီး သူၿပံဳးလိုက္မိသည္၊


(တစ္ရက္သားသစ္ပင္ကေလး)


သူ႔ဇနီးသည္ကိုယ္ဝန္ရင့္မာလာေသာကာလမွာ သားကေလးေမြးဖြားလာပံုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မွတ္တမ္းတင္ ဗီဒီယို ႐ိုက္ကူးရေကာင္းမလားဟု သူစဥ္းစားမိေသးသည္၊ ထိုဗီဒီယိုသည္ တသက္မွာတခါသာ ႐ိုက္ကူးႏိုင္မည့္ဗီဒီယို ျဖစ္ၿပီး တခ်ိန္မွာသူတို႔၏ သားကေလး ၿပန္ၾကည့္ႏိုင္လိမ့္မည္၊ သို႔ေသာ္တဖက္ကလည္း သူ႔အမ်ိဳးသမီးကိုအား ေပးႏွစ္သိမ့္ရမည့္အခ်ိန္တြင္ ဗီဒီယိုကင္မရာတစ္လံုးျဖင့္ သူအလုပ္႐ႈပ္မေနခ်င္ပါ၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ဇနီးသည္ကို သူေမးျမန္းၾကည့္ရင္း သူမ၏ဆႏၵအတိုင္း ဗီဒီယို႐ိုက္ဖို႔စိတ္ကူးကို သူစြန္႔လႊတ္လိုက္ေတာ့သည္၊ ကင္မရာေနာက္ ကြယ္မွာေနမည့္အစား မအိမ္သူ၏ေဘးမွာေန၍ အားေပးျခင္းသည္သာ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊

သားဖြားဆရာမေလး၏ ခန္႔မွန္းခ်က္သည္ တကယ္လက္ေတြ႔မွာလည္း ကြက္တိနီးပါး မွန္ပါသည္၊ အျခားေမြးလူ နာႏွစ္ေယာက္ဆီ သြားၾကည့္လိုက္၊ ဒီဖက္ျပန္လာလိုက္ၿပီးစမ္းသပ္လိုက္ႏွင့္ ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္လုပ္ေနေသာ ဆရာမေလးသည္ တႀကိမ္မွာေတာ့ အခ်ိန္က်ၿပီဟု ဆိုသည္၊ သူကပင္ မအိမ္သူအား အသက္႐ႈပံု႐ႈနည္း၊ ညႇစ္ပံု ညႇစ္နည္းမ်ားကို ေျပာျပသည္၊ တခ်ိန္တည္းမွာပင္ ကေလးကိုကုိယ္လက္သန္႔စင္ေပးဖို႔ သူနာျပဳဆရာမတစ္ဦး လည္းေရာက္လာသည္၊ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ႐ုပ္႐ွင္ေတြထဲမွာ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမင္ဖူးေသာျပကြက္တစ္ခု ကို သူကိုယ္တိုင္ဝင္ေရာက္သ႐ုပ္ေဆာင္ရေလသည္၊ မီးဖြားျခင္းဆိုင္ရာ ျပင္ဆင္မႈသင္တန္းမ်ား တက္ခဲ့စဥ္က အမ်ိဳးသမီးအား ေဘးမွေန၍ ေရစုိအဝတ္ျဖင့္ ေခြ်းသုတ္ေပးရန္ မွတ္သားခဲ့ဖူးေသာ္လည္း တကယ္တမ္းနဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ကာလမွာေတာ့ သူကပါေဘးကေန ေရာေယာင္အသက္႐ႈလိုက္၊ အားစိုက္ညႇစ္လိုက္ျဖင့္ ေမာပန္းေနေလ သည္၊

ထိုအခုိက္ အမ်ိဳးသမီးဆရာဝန္တစ္ဦးႏွင့္ ကေလးအထူးကုဆရာဝန္ႀကီးတစ္ဦးတို႔ အခန္းထဲဝင္ေရာက္လာၾက သည္၊ ဝင္,ဝင္လာခ်င္းမွာပင္ သူတို႔သည္ ပံုမွန္ ေရာင္းဒ္လွည့္ရင္း ဝင္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူတို႔ကိုျမင္၍ လူနာ အေျခအေနမေကာင္းဘူးထင္၍ စိတ္မပူေစလိုေၾကာင္း သူ႔အား႐ွင္းျပသည္၊ သူတို႔ေျပာသကဲ့သို႔ပင္ သူျမင္ရသ ေလာက္အေျခအေနသည္ ပံုမွန္ပင္ျဖစ္၍ အရာအားလံုးသည္ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္႐ွိေန ေလသည္၊

၉ လေက်ာ္ေက်ာ္ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ရေသာ သူတို႔၏သားကေလးသည္ ေနာက္ထပ္ ၁၀ မိနစ္အတြင္းမွာပဲ သူတို႔၏ ေ႐ွ႕ေမွာက္သို႔ေရာက္လာခဲ့ေတာ့သည္၊ အဂၤါသား ျခေသၤ့ကေလးသည္ အျပင္ေရာက္,ေရာက္ခ်င္းမွာပဲ ‘ဝါး’ကနဲ ငိုခ်လိုက္သည္၊ ေဘးမွ သူနာျပဳဆရာမက ‘မနက္ ၂ နာရီ ၁၂ မိနစ္’ ဟုအားလံုးၾကားေအာင္ ခပ္က်ယ္က်ယ္ ေၾကညာလိုက္သည္၊ သူကလည္းစိတ္ထဲမွာ တခါတည္းမွတ္သားလိုက္သည္၊ ‘၂၀၀၇ ၾသဂုတ္လ ၂၁ ရက္၊အဂၤါ ေန႔မနက္ ၂ နာရီ ၁၂ မိနစ္’...၊ ထို႔ေနာက္ခ်က္ခ်င္းပင္ ကေလးကို အႏွီးျဖင့္ေထြးကာ အေမ့ရင္ဘတ္ေပၚသို႔ တင္ ေပးလိုက္သည္၊ ထိုအခါ မအိ္မ္သူက ‘သားကေလး...အေမ့ဆီမွာ တခ်ိန္လံုး႐ွိေနခဲ့တဲ့ သားကေလးရယ္’ဟုဆိုၿပီး ဖက္ထားလိုက္ေတာ့သည္၊ အေမႏွင့္သား၏ျမင္ကြင္းသည္ ဝဲလာေသာ မ်က္ရည္မ်ားေၾကာင့္ ႐ုတ္ခ်ည္းပင္ ေဝဝါးသြားေသာအခါ သူလည္း အေမႏွင့္သားကေလးကို အသာအယာပင္ ေထြးေပြ႔ထားလိုက္သည္၊ သူနာၿပဳ ဆရာမကပင္ အသင့္ေဆာင္ထားေသာ ကင္မရာျဖင့္ ဓါတ္ပံုတစ္ပံု႐ိုက္ၿပီး သူတို႔အားျပကာ ‘ႀကိဳက္ရဲ႕လား’ဟု ေမးသည္၊ သူတို႔၏ပထမဆံုး မိသားစု ဓါတ္ပံုေလးပင္ ျဖစ္သည္၊

(မေန႔တေန႔က သစ္ပင္ကေလး)

ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ေဘးတဖက္႐ွိစားပြဲေပၚမွာ ဆရာမႏွင့္သူ သားကေလးကို ကိုယ္လက္သန္႔စင္ျခင္း၊ ေပါင္ခ်ိန္ ျခင္း၊ အရပ္တိုင္းျခင္း၊ နာမည္လက္ပတ္တပ္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ၾကသည္၊ ဆရာမက ေျပာလိုက္ေသးသည္၊ ‘က်မ တို႔က ဒါေတြလုပ္ရင္ အေဖေတြကို အၿမဲတမ္းပါဝင္ကူညီေစတယ္ေလ၊ သူတို႔ေဘးထုတ္ခံထားရတယ္လို႔ မခံစား ရေတာ့ဘူးေပါ့’ တဲ့၊ သူ သေဘာတူပါသည္၊ သူ႔သားကေလးကို ဖခင္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ယခုလိုခရီးဦးႀကိဳျပဳ ရျခင္းအတြက္ သူေက်နပ္ ဂုဏ္ယူမိသည္၊ တေန႔ သားကေလးအ႐ြယ္ေရာက္လာေသာအခါ သူ႔ကိုဘယ္လိုႀကိဳ ဆိုခဲ့ေၾကာင္း သူျပန္ေျပာခ်င္ပါသည္၊ သူတို႔ႏွစ္ဦး၏ ဥယ်ာဥ္အလယ္မွာ ေပါက္လာခဲ့ေသာထိုသစ္ပင္ကေလး အတြက္သူတို႔ ဘယ္လိုေရေလာင္းေပါင္းသင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ေၾကာင္းစသျဖင့္ ထိုသစ္ပင္ ကေလး အ႐ြက္ဖားဖားေဝလာေသာ တေန႔တြင္ ေအးေအးလူလူ ေျပာျပခ်င္ပါသည္၊

သူေဆး႐ံုမွ ျပန္လာေတာ့ မနက္ ၄ နာရီခြဲလုၿပီ၊ အေမႏွင့္သားကေတာ့ ခရီး႐ွည္ႀကီးကို အေျပးလာခဲ့ၾကရသူမ်ား ပမာေမာပန္းလ်က္ အနားယူက်န္ရစ္ခဲ့သည္၊ ကားျပတင္းမွ အျပင္ကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေကာင္းကင္မွာ လ,သာ ေနသည္၊ ထိန္ထိန္မသာေသာ္လည္း လင္းလင္းခ်င္းခ်င္း ႐ွိပါသည္၊ လ,ေရာင္သည္ သူ႔ရင္ထဲထိတိုင္ ေပါက္က် စီးဆင္းလာလ်က္ သူ႔တကိုယ္လံုးသည္ ေအးျမလန္းဆန္းေနေတာ့သည္ ။ ။


ညီလင္းသစ္
၂၀ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၀၈

18 August 2008

Continuous Pedalling

(Pic is from here)

ဒီေန႔ကစၿပီး Rafael Nadal က ကမာၻ႔ တင္းနစ္ခ်န္ပီယံ ျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ၊ အမ်ားစု ထင္ေၾကးေပးထား တဲ့အတိုင္း Roger Federer ရဲ႕ေနရာကို Nadal ပဲဆက္ခံခဲ့တာျဖစ္တယ္၊ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကစားပံု အတက္နဲ႔အက်ကို ၾကည့္ရင္ ဒီေန႔ဟာ မလြဲမေသြကို ေရာက္လာရမယ္လို႔ က်ေနာ္ေမွ်ာ္လင့္ထား ၿပီးသားပါ၊ ဒီေန႔မွာ စပိန္တင္းနစ္ကစားသမား Nadal ဟာေပ်ာ္႐ႊင္ေနမွာ ျဖစ္သလို ဆြစ္တင္းနစ္ ခ်န္ပီယံေဟာင္း Federer ကေတာ့ အနည္းနဲ႔အမ်ား စိတ္ပ်က္ ေၾကကြဲေနမွာ အေသအခ်ာပါပဲ၊

Tennis ကုိုက်ေနာ္ အရင္ကဒီေလာက္စိတ္မဝင္စားခဲ့ဘူး၊ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွရဲ႕ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ အားကစားေတြထဲမွာ တင္းနစ္မပါသလို ကမာၻ႔နာမည္ႀကီး တင္းနစ္သမားေတြလည္း သိပ္မ႐ွိပါဘူး၊ ဒီဖက္ကိုေရာက္လာေတာ့ တင္းနစ္ေဘာလံုးေတြဟာ က်ေနာ့္ရဲ႕ေန႔စဥ္ဘဝထဲကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ က်ေရာက္ထိမွန္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္၊ အထူးသျဖင့္ Federer ဟာ Swiss လူမ်ိဳးျဖစ္ေတာ့ သူ႔ႏိုင္ငံမွာ သူ႔အေၾကာင္းကို အျခားေဒသေတြမွာထက္ ပိုၿပီးသိလာရာကေန သူ႔ပြဲေတြကိုလည္း ၾကည့္ျဖစ္လာခဲ့ ပါတယ္၊ ဒီလိုနဲ႔ပဲ က်ေနာ္ဟာ တင္းနစ္ကြင္းေတြရဲ႕ အလယ္ကိုေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္လာခဲ့ၿပီး တစ္နာရီ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ ေက်ာ္တဲ့ႏႈန္းနဲ႔ တဝီဝီလြန္းထိုးသြားေနတဲ့ အစိမ္းေရာင္ေဘာလံုးေလး ေတြကို မလြတ္တမ္း ၾကည့္ျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ၊

Federer ဟာ ၂၀၀၄ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ ရက္ကတည္းကေန မေန႔ကအထိ ကမာၻ႔ခ်န္ပီယံျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ထိပ္သီး Grand Chelem ပြဲႀကီးတစ္ပြဲျဖစ္တဲ့ Roland Garros ပြဲကိုတခါမွ မႏိုင္ခဲ့ဖူးပါဘူး၊ အမ်ားသိ ၾကတဲ့အတိုင္း သူဟာ Wimbledon လိုျမက္ခင္းကြင္းေတြမွာ ၿပိဳင္ဖက္မ႐ွိေကာင္းမြန္သေလာက္ျပင္ သစ္ႏိုင္ငံမွာ က်င္းပတဲ့ Roalnd Garros ရဲ႕အုတ္နီခဲမႈန္႔ကြင္းမွာေတာ့ သူ႔ရဲ႕အၿမဲတမ္းၿပိဳင္ဖက္ Nadal ကိုမေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့ဘူး၊ ဒီေတာ့ Roalnd Garros မွာ Nadal ကႏိုင္လိုက္၊ သူ႔ရဲ႕ေနာက္မွာက်င္း ပတဲ့ Wimbledon မွာ Federer ကႏိုင္လိုက္နဲ႔ ႐ွိေနရာက ဒီႏွစ္မွာေတာ့ Nadal က Federer ရဲ႕ ကြင္းျဖစ္တဲ့ Wimbledon မွာပါႏိုင္လိုက္ၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ Federer ရဲ႕ေခတ္ဟာလည္း ဆံုးခန္း တိုင္သြားခဲ့တာပါပဲ၊

ပိုဆိုးတာက ဒီအ႐ႈံးကို ျပန္အဖတ္ဆယ္ဖို႔အတြက္ Federer ဟာအခုလက္႐ွိ Olympic Games မွာ အႏိုင္ကစားဖို႔ အားခဲထားေပမယ့္ ကြာတားဖိုင္နယ္မွာတင္ပဲ ႐ႈံးသြားခဲ့ရျပန္တယ္၊ သတင္းစာ႐ွင္း လင္းပြဲမွာ သူ႔ကိုသတင္းေထာက္ေတြက ေမးတယ္၊

“ ဒီ ၂၀၀၈ မွာခင္ဗ်ားတခ်ိန္လံုး ႐ႈံးေနတာပဲ၊ ခင္ဗ်ားမွာ ဘာမ်ားလိုအပ္ေနလို႔လဲ ” တဲ့၊

Federer ကျပန္ေျဖတယ္၊

“ က်ေနာ့္မွာ လိုအပ္ေနတာက Training ပဲ၊ ဒီဖက္ပိုင္းေတြမွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ေလ့က်င့္မႈအတြက္ အခ်ိန္ ေကာင္းေကာင္းမရႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္ ” တဲ့...၊

က်ေနာ္စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္၊ သူ႔လို နားရက္မ႐ွိ တႏွစ္ပတ္လံုးနီးပါး ကစားေနတဲ့ ကမာၻ႔ခ်န္ပီယံ တစ္ေယာက္က ေလ့က်င့္မႈလိုေနတယ္တဲ့၊ ေလ့က်င့္မႈ မ႐ွိလို႔ ႐ႈံးပြဲေတြဆက္ခဲ့တယ္တဲ့၊ ေလ့က်င့္မႈ ဟာမ႐ွိမျဖစ္ လိုအပ္ေနတာပဲ၊ က်ေနာ္တို႔လည္း ဘဝမွာတခါတေလ သတိလက္လြတ္ျဖစ္ၿပီး ေလ့ က်င့္မႈနဲ႔ ျပတ္လပ္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးပါ၊ အထူးသျဖင့္ လုပ္ေနက်၊ ေျပာေနက်၊ က်င့္သားရ ေနတဲ့ အရာေတြနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ပိုေတာင္လစ္ဟာတတ္ပါတယ္၊ ဘယ္လိုပဲေတာ္ေန၊ ေကာင္းမြန္ ေနပါေစ..ေလ့က်င့္မႈမ႐ွိရင္ က်စ္လစ္ေသသပ္မႈနဲ႔ ၿပီးၿပည့္စံုေကာင္းမြန္ျခင္းအပိုင္းမွာေတာ့ေလ်ာ့တိ ေလ်ာ့ရဲႏိုင္ေန ႏိုင္ပါတယ္၊

အိုင္းစတိုင္း ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္းကို သတိရမိတယ္၊

‘ ဘဝဟာ စက္ဘီးနဲ႔တူတယ္၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ နင္းေနဖို႔လိုတယ္၊ ရပ္လိုက္ရင္ေတာ့ လဲၿပီပဲ ’ တဲ့၊

အနိမ့္အျမင့္၊ အတက္အက်ေတြ ႀကံဳရေပမယ့္လည္း က်ေနာ္တို႔ ဆက္နင္းေနဖို႔ပဲ လိုပါတယ္ ။ ။


ညီလင္းသစ္
၁၈ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၀၈

15 August 2008

အ႐ိုးသားဆံုးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ (သို႔) ကိုငွက္


( ဒီက ပံုပါ )

ဒီေန႔ဟာ ကိုငွက္ (ထူးအိမ္သင္) ဒီေလာကထဲက ထြက္သြားခဲ့တာ ၄ ႏွစ္ျပည့္တဲ့ ေန႔ပါ၊ ျမန္မာ့ဂီတ ေလာကဟာ သူ႔ရဲ႕အစားထိုးမရတဲ့ ဒီဆံုး႐ႈံးမႈကို ေၾကကြဲျခင္းေၾကးမံုထဲမွာ ၄ ႏွစ္ေျမာက္ နာနာက်င္ က်င္ ျပန္ၾကည့္ရျခင္းလည္း ျဖစ္တယ္၊ တကယ့္ကို တန္ဖိုး႐ွိတဲ့ ႐ွား႐ွားပါးပါး ျမန္မာဂီတ ပညာ႐ွင္ တစ္ေယာက္ ေစာစီးစြာ တိမ္းပါးသြားရတဲ့အျဖစ္ဟာ ေတြးလုိက္တိုင္း ဝမ္းနည္းစရာေတြအတိနဲ႔ပါပဲ၊ ေဝးသြားတဲ့အခါ... ႏွလံုးသားမွာ အၿမဲတမ္းသတိရ ေနဆဲဲပါ... ...၊

နာရီေပၚမွ မ်က္ရည္စက္ေတြ စီးက်လာတာကို က်ေနာ္တအံ့တၾသနဲ႔ ျမင္လိုက္ရခ်ိန္က ၆ တန္း ေက်ာင္းသားဘဝကပါ၊ တကယ္ကို လွပလြန္းတဲ့ မ်က္ရည္စက္ေတြ ပါပဲ၊ အမ်ားသူငါ စီးေလ့စီးထ မ႐ွိတဲ့ ပံုစံသစ္နဲ႔ သိမ္ေမြ႔ခမ္းနားစြာ စီးလာလိုက္ပံုမ်ား...သူပန္ထားတဲ့ ပန္းနီနီနဲ႔ သူဆင္ျမန္းတဲ့ဖိိနပ္ နီနီတို႔ကို တိုးေဝွ႔ပြတ္တိုက္၊ ေနာက္...ေက်းလက္က ေက်ာင္းဆရာေလးရဲ႕ ေစတနာေတြနဲ႔ အတူ သူ႔ရဲ႕ေခါင္းေလာင္းႀကီးလည္း တေဒါင္ေဒါင္တဒင္ဒင္ ႏိုးထလာခဲ့ရၿပီေပါ့၊

ကိုငွက္ရဲ႕ ပထဆံုးအေခြနဲ႔ပဲ က်ေနာ္ဂစ္တာတီး သင္ဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္၊ သူ႔ရဲ႕သီခ်င္းေတြကို ေရခ်ိဳးရင္း၊ လမ္းသြားရင္း၊ မိုး႐ြာထဲမွာ ေလွ်ာက္ေျပးရင္း ေအာ္ဆိုရတာထက္ ဂစ္တာတစ္လက္နဲ႔ တေလးတစား တီးဆိုခ်င္လာတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ ဂစ္တာစ,တီးတဲ့အခါ သိရမယ့္ေကာ့ဒ္ေတြ အား လံုးကို အရင္မသင္ဘဲ က်ေနာ္ဆိုခ်င္တဲ့ သူ႔သီခ်င္းမွာ ပါတဲ့ ေကာ့ဒ္တခ်ိဳ႕ကိုပဲ အရင္သင္တယ္၊ ဒီ လိုနဲ႔ ကိုငွက္ရဲ႕ သီခ်င္းတခ်ိဳ႕ကို မေတာက္တေခါက္ တီးဆိုရင္း ေက်နပ္ေနခဲ့တယ္၊ ဆိုေနက်သီ ခ်င္းတခ်ိဳ႕ကို နည္းနည္းအားရသြားေတာ့ ေနာက္ထပ္ပိုခက္တဲ့ သီခ်င္းေတြကို တီးဖို႔အတြက္ဂစ္တာ ေကာ့ဒ္အသစ္ေတြ ထပ္သင္၊ ရေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းေတြ ထပ္ဆို၊ ဒါနဲ႔ပဲ က်ေနာ္လည္း ဂစ္တာတီးျဖစ္ သြားၿပီး နာရီေပၚကစီးလာတဲ့ မ်က္ရည္စက္ေတြက က်ေနာ့္ႏွလံုးသားကမ္းပါး ကိုပါ တိုက္စားသြား ေရာ ဆိုပါေတာ့...၊

ကိုငွက္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္မွတ္မိေနေသးတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုက အင္းစိန္အ.ထ.က(၁)မွာ လုပ္တဲ့ စေတ့ခ်္႐ႈိးပြဲမွာပါ၊ အဲဒီေတာ့က်ေနာ္က ၁၀ တန္းေျဖၿပီးစ၊အဲဒီေခတ္က ပြဲတစ္ခုစီစဥ္ၿပီ ဆို ရင္ အဆိုေတာ္ေပါင္းစံု ဝိုင္းဆိုၾကတဲ့ ေခတ္ေပါ့၊ ေရာခ့္၊ ေပါပ့္၊ ဂ်ပ္ဇ္၊ အဆူ၊ အေႏွး၊ သီခ်င္းေပါင္းစံု၊ စတိုင္ေပါင္းစံုပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီပြဲေတြဟာ အခုေနာက္ပိုင္းအလံုပိတ္ အခန္းေတြထဲမွာ လုပ္တဲ့ပြဲ ေတြထက္ေတာ့ ပိုၿပီးရင္ခုန္စရာ ေကာင္းတာအမွန္ပါပဲ၊ အခုအင္းစိန္က ပြဲမွာလည္း အဆိုေတာ္က က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ ၄၀ ေလာက္႐ွိမယ္၊ ပြဲလုပ္မယ့္ ညေနေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ သူငယ္ခ်င္း တခ်ိဳ႕ အဲဒီကိုခ်ီတက္ၾကတာေပါ့၊

စေတ့ခ်္႐ႈိးကို သြားမယ့္သာ သြားတာပါ၊ က်ေနာ္တို႔မွာ တစ္ေယာက္မွ လက္မွတ္မ႐ွိဘူး၊ လက္မွတ္ ဆိုတာ အသာထားပါဦး၊ အဲဒီကိုသြားဖို႔ ကားခေတာင္ မ႐ွိပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ကိစၥမ႐ွိဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ တေပ်ာ္တပါး လမ္းေလွ်ာက္ၾကတယ္၊ ဟိုေရာက္ေတာ့ အ.ထ.က(၁)ေက်ာင္းဝင္းထဲကစင္ျမင့္ဟာ ထရံအျမင့္ႀကီးေတြရဲ႕ ေနာက္မွာ...၊ အျပက္ဖက္ကေန ဘယ္လိုမွ မျမင္ရပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ကိစၥမ႐ွိ ဘူး၊ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳေတြးထားၿပီးသား၊ က်ေနာ္တို႔အတြက္ကလည္း ႐ႈိးကသီခ်င္းသံေတြကို အရင္းအတိုင္းၾကားရတဲ့ ေနရာမွာ လာၿပီးရင္ခုန္ဖို႔သက္သက္ပါပဲ၊ အင္းစိန္မင္းႀကီးလမ္းေပၚမွာ ေတာ့ လူေတြကအျပည့္ပဲ...၊

ပြဲစ,ေတာ့ အဆိုေတာ္အသစ္ေတြ၊ သိပ္နာမည္မႀကီးတဲ့သူေတြ၊ ေနာက္...အေတာ္အတန္နာမည္႐ွိ တဲ့သူေတြ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ဆိုၾကတာေပါ့၊ သိပ္ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ ည ၁၁ နာရီ ေလာက္႐ွိေတာ့ ခ်စ္ေကာင္းနဲ႔ ခင္ေမာင္တိုး ဆိုၾကတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဆိုဖို႔ေနာက္္ဆံုးက်န္ေနတဲ့ အဆိုေတာ္ ေရာက္လာခဲ့တယ္၊ “ဟာ...ထူးအိမ္သင္ေဟ့”...ဆိုတဲ့အသံေတြနဲ႔အတူ လူအုပ္ႀကီးက လည္း ေက်ာင္းဝင္းတံခါးဆီကို ၿပိဳဆင္းက်လာတယ္၊ က်ေနာ္တို႔က ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့အဲဒီအခ်ိန္ ဝင္းတံခါးေပါက္မွာ ႐ွိေနတယ္၊ ခဏေနေတာ့ လူအုပ္ၾကားထဲကေန စူပါကပ္ ဆိုင္ကယ္ေလးေပၚ လာတယ္၊ ကိုငွက္ကဆိုင္ကယ္ေမာင္းၿပီး ေနာက္မွာသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔၊ လွစ္ကနဲပဲျမင္လိုက္ ရၿပီး ခ်က္ခ်င္းအထဲေရာက္သြားတယ္၊

မၾကာပါဘူး၊ စင္ေပၚကေန ‘ေ႐ႊ’သီခ်င္းရဲ႕ drum intro ကိုစ,ၾကားရတာပါပဲ၊ ခဏၾကာေတာ့အထဲက ပရိသတ္ရဲ႕ လက္ခုပ္သံေတြနဲ႔အတူ ကိုငွက္အသံေပၚလာတယ္၊ ၾကယ္ေတြစံုတဲ့ ေကာင္းကင္ယံ ေအာက္မွာ ကိုငွက္ရဲ႕အသံဟာ ၿပီးၿပည့္စံုျခင္းအတိနဲ႔ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း ေနလိုက္ တာ...၊ ၿပီးေတာ့ ဒုတိယတစ္ပုဒ္ ‘ရက္စက္ စြာၿပံဳးတတ္ေသာ’ကို ဆက္ဆိုတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အျပင္က ပရိသတ္က ထိန္းမရေတာ့ဘူး၊ ကိုငွက္က ပြဲရဲ႕ေနာက္ဆံုးအဆိုေတာ္လည္းျဖစ္၊ အေစာင့္ေမွ်ာ္ဆံုး လည္းျဖစ္ ေတာ့ အားလံုးကအထဲဝင္ ခ်င္လာၾကတယ္၊ ဒါနဲ႔ပဲ စီစဥ္သူေတြက ဝင္းတံခါးႀကီးကို ဖြင့္ေပး လိုက္ရေတာ့တယ္၊ ထိပ္ဆံုးက ေျပးဝင္သြားသူေတြထဲမွာ က်ေနာ္လည္း တစ္ေယာက္ အပါ အဝင္ ေပါ့၊ အဲဒီအခ်ိန္ ကိုငွက္က ‘တေန႔ေန႔ေတာ့ခ်စ္လာလိမ့္မည္’ ကိုဆို ေနခဲ့တယ္၊ အထဲကို ေရာက္ သြားေတာ့ တခ်ိန္လံုးေက်ာဖက္ကပဲ ျမင္ ေနခဲ့ရတဲ့ စေတ့ခ်္စင္ႀကီးကို တမက္တေမာ ၾကည့္ပစ္ လိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့...က်ေနာ္အၾကည့္ ခ်င္ဆံုး အဆိုေတာ္က အဲဒီစင္ ေပၚမွာ...၊ ကိုငွက္က ေနာက္ထပ္ ၇ ပုဒ္၊ ၈ ပုဒ္ေလာက္ ဆက္ဆို ေသးတယ္၊ ညေန ၆ နာရီက ေန ည ၁၁ ေလာက္အထဲ မင္းႀကီးလမ္းေပၚမွာ တခ်ိန္လံုး မတ္တပ္ ရပ္ စီးေမ်ာခဲ့ရေပမယ့္ ေနာက္ဆံုး မွာေတာ့ က်ေနာ့္ ရင္ခုန္သံေတြက ခ်ိဳၿမိန္စြာနဲ႔ အဆံုးသတ္ခဲ့ရတယ္၊ က်ေနာ့္အတြက္ အင္မတန္မွ ထိုက္တန္တဲ့ ဆုလဒ္ပါပဲ...၊

အခုေတာ့လည္း ဒါေတြက ဟုိးခပ္ေဝးေဝးဆီမွာ..၊ ဒါေပမယ့္ ျပန္ေတြးတိုင္း ရင္ဘတ္ထဲမွာေႏြးေထြး တဲ့ဆြတ္ပ်ံ႕မႈေလးတစ္ခုက တိုးတိုးေဝွ႔ေဝွ႔ ျဖတ္သန္းသြားဆဲပါပဲ၊ ကိုငွက္ဆံုးတဲ့သတင္းကို ဧရာဝတီ မဂၢဇင္းမွာ ဖတ္ရတဲ့ ေန႔တုန္းက က်ေနာ္ကိုယ့္မ်က္စိကို ကိုယ္မယံုၾကည္ႏိုင္ဘဲ တကိုယ္လံုးတုန္ ယင္ေနခဲ့တယ္၊ ညေနေစာင္းမွာေတာ့ ဘယ္လိုမွ မေနႏိုင္ေတာ့တာနဲ႔ ျမန္မာၿပည္က သူငယ္ခ်င္း ေတြဆီကို ဖုန္းဆက္ၿပီး ရင္ဖြင့္ျဖစ္တယ္၊ ဒီမွာ ေနစဥ္ကာလမွာ နာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျမန္မာၿပည္ ကုိ အျဖစ္ႏိုင္ဆံုးနည္းနဲ႔ အျမန္ဆံုး ျပန္သြားခ်င္စိ္တ္ ၂ ခါ ျဖစ္ဖူးတယ္၊ ကိုငွက္ဆံုးတုန္းကနဲ႔ ဆရာ ႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္း ကြယ္လြန္တုန္းကပါပဲ၊ က်ေနာ္ေလးစား တန္ဖိုးထားရတဲ့ ပညာ႐ွင္ေတြ လြင့္ပါးသြားခ်ိန္မွာ အေဝးကေန တိုးတိတ္စြာ ဝမ္းနည္း႐ံုကလြဲရင္ ဘာမွပိုၿပီး မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး၊ တေန႔မွာေပါ့ေလ...ကိုငွက္ရဲ႕ အုတ္ဂူဆီ အေရာက္သြားၿပီး ဒီေလာကႀကီးကို သင္ၾကားေပးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြအတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ကိုငွက္ကိုယ္တိုင္ ကိုက ဘယ္ေတာ့မွ အိုမင္းသြားမွာ မဟုတ္တဲ့ အ႐ိုးသားဆံုး သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္ပါပဲ ။ ။


ညီလင္းသစ္
၁၄ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၀၈

11 August 2008

မြန္းတည့္ခ်ိန္၏သြားမ်ား (၁)

ဒီနာမည္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီက နာမည္ႀကီးေတာင္ေၾကာ တစ္ခုရဲ႕ ျပင္သစ္နာမည္ကို တို္က္႐ိုက္ ျမန္မာမႈ ျပဳလိုက္တာပါ၊ ဒီေတာင္က သူ႔ရဲ႕ကြဲျပားတဲ့ပံုသ႑ာန္နဲ႔ ဆန္းျပားတဲ့နာမည္ေၾကာင့္ လူသိ မ်ားပါတယ္၊ Les dents du midi လို႔ေခၚတဲ့ ဒီေတာင္ကို မၾကာခဏ ျမင္ဖူးေနေပမယ့္ အခုေလာက္ အထိ နီးနီးနားနားကို မေရာက္ဖူးပါဘူး၊ ၿပီးခဲ့တဲ့တစ္ပတ္ကေတာ့ ခြင့္ယူၿပီး ေတာင္ေပၚခရီးတစ္ခု ထြက္ျဖစ္တယ္။

က်ေနာ္တို႔တည္းတဲ့ အိမ္က မီတာ ၁၂၀၀ အျမင့္မွာ ႐ွိၿပီး အဲဒီေတာင္ရဲ႕ ေ႐ွ႕တည့္တည့္မွာ ႐ွိေတာ့ က်ေနာ္လည္း ဓါတ္ပံုတခ်ိဳ႕ လက္တည့္စမ္းျဖစ္တယ္ပဲ ဆိုၾကပါစို႔ရဲ႕၊ ႐ိုက္ျဖစ္ေတာ့လည္း အမွတ္တ ရျဖစ္သြားတာေပါ့ေလ...၊ ဘာရယ္ညာရယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ခံစားေပးၾကည့္ပါဦး...။



ေန႔လည္ဖက္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ တည္းခိုတဲ့ Chalet သစ္လံုးအိမ္ရဲ႕ တဖက္ျခမ္းမွာ ေနေရာင္သိပ္မ႐ွိေတာ့ေပ မယ့္ Les dents du midi ကေတာ့ လင္းလင္းထင္းထင္း ပါပဲ။



မြန္းတည့္ခ်ိန္၏သြားမ်ားဟာ က်ေနာ့္မ်က္စိထဲမွာ တခါတခါ တခုခုကို ႀကိတ္ဝါးေတာ့မယ့္ အံသြားတစ္စံုနဲ႔ တူေန ျပန္တယ္။

ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရာသီဥတုၾကည္လင္တဲ့ ေန႔လယ္ခင္းေတြမွာေတာ့ ဒီေတာင္တန္းေတြဆီကေန မျမင္မသိ ႏိုင္တဲ့ တစံုတခုက က်ေနာ့္ကို ၫႇိဳ႕ယူေလ့႐ွိတာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။

ဒါ့ေၾကာင့္ပဲလားေတာ့မသိဘူး၊ ေတာင္တန္းေတြဟာ က်ေနာ္အၿမဲတမ္း စူးစမ္းခ်င္တဲ့၊ ထိေတြ႔နင္းေလွ်ာက္ခ်င္တဲ့ ေနရာေတြထဲမွာ တစ္ခုအပါအဝင္ပါပဲ၊ ေတာင္တက္သမားေတြ ေျပာေလ့႐ွိတဲ့ ‘ဘာ့ေၾကာင့္ေတာင္ေတြကို လိုက္ တက္ေနရတာလဲ ဆိုတာသိခ်င္ရင္ အနီးဆံုးေတာင္တစ္ခုေပၚကို ခင္ဗ်ားတက္ၾကည့္လိုက္ပါ’ ဆိုတဲ့စကားကို ဒီလိုေတာင္ေတြ ျမင္ရတဲ့ အခါမွာ က်ေနာ္ပိုၿပီး သေဘာေပါက္ေလ့ ႐ွိပါတယ္ ။ ။

ညီလင္းသစ္

၁၁ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၀၈