20 August 2009

သေဘၤာ (၁)


သူ႔ဘဝမွာ သေဘၤာကို ခပ္ငယ္ငယ္အ႐ြယ္ကတည္းကပင္ သိကြ်မ္းႏွင့္ၿပီး ျဖစ္သည္၊ သူ ရန္ကုန္မွာ ေမြးေသာ္ လည္း ေလးႏွစ္သား အ႐ြယ္အထိ တညင္ (သန္လ်င္) မွာေနခဲ့သည္၊ ထိုစဥ္က ရန္ကုန္ သန္လ်င္ တံတားလည္း မ႐ွိေသး၊ ထိုအခါ မိဘမ်ားႏွင့္ ရန္ကုန္ဖက္ကမ္းသို႔ လိုက္လာတိုင္း သေဘၤာကို မစီးမျဖစ္ စီးရေသာေၾကာင့္ သူ သေဘၤာႏွင့္ မစိမ္းလွပါ၊

ထိုစဥ္တုန္းက သေဘၤာေတြေပၚမွာေတြ႔ရတတ္သည့္ ဘဝအစံုစံုက သူ႔လိုကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ တကယ့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာအတိ...၊ ျမစ္လယ္ေခါင္မွာ သေဘၤာေဘး ကပ္လိုက္လာတတ္သည့္ စင္ေရာ္ေတြကလည္း သူ႔အဖို႔ အထူးအဆန္း၊ သေဘၤာစီးရတိုင္း သူေပ်ာ္ေနခဲ့သည္၊ ရန္ကုန္ကို အၿပီးေျပာင္းလာေပမယ့္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တိုင္း အဖြား႐ွိရာ တညင္သို႔ သူတို႔ညီအစ္ကိုေတြ သြားရေလ့႐ွိသည္၊ ထိုအခါ သေဘၤာႏွင့္သူ ဆံုစည္းရျပန္သည္၊ သေဘၤာကမ္းမကပ္မီ ေဘာတံတားေပၚ လွမ္း,လွမ္းခုန္တက္တတ္ေသာ လူမ်ားကိုသူျမင္ ေတာ့ သူတို႔အစား ကေလးပီပီ အသည္းတေအးေအး...၊

ေနာက္ေတာ့ အဖြားလည္း သူတို႔႐ွိရာ ရန္ကုန္ကို အၿပီးေျပာင္းလာေတာ့ သူ႔အတြက္ သေဘၤာစီးဖို႔ အခြင့္မႀကံဳ ေတာ့၊ အလယ္တန္း အထက္တန္း ေက်ာင္းသားဘဝမွာ သေဘၤာကို သူခပ္ေမ့ေမ့ ျဖစ္သြားခဲ့သည္၊ ထိုကာလ မွာသူ႔အတြက္ သေဘၤာႏွင့္ ပတ္သက္တာဆိုလို႔ တီဗီမွာ ျပေသာ Love boat စီးရီးဇတ္လမ္းတစ္ခုပဲ ႐ွိသည္၊

ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႕ႏွင့္ ခရီးထြက္ျဖစ္ရာမွ သေဘၤာက သူ႔ဘဝထဲ ျပန္လည္ဝင္ ေရာက္လာခဲ့သည္၊ အဲဒီတုန္းက သူတို႔သြားျဖစ္တာက ေလးအိမ္တန္း၊ ၿပီးေတာ့ ေျမာင္းျမျဖစ္သည္၊ ျမစ္ဝကြ်န္း ေပၚသြား သေဘၤာမ်ားသည္ ကုန္ေတြ ျပည့္သိပ္စြာတင္ျခင္း၊ ျမစ္လက္တက္မ်ားစြာကို ျဖတ္သြားရျခင္း၊ ညအိပ္ ညေနစီးရျခင္း စသည္တို႔မွလြဲ၍ သေဘၤာအမ်ိဳးအစားတို႔မွာ သူသိရသေလာက္ ရန္ကုန္-သန္လ်င္ သေဘၤာတို႔ ႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္၊ ကုန္ေတြကို မႏိုင္မနင္း သယ္ပိုးထားရေသာ ဂ်ပန္၏ စစ္ေလ်ာ္ေၾကး သေဘၤာအိုႀကီး သည္ သူ႔အတြက္ေတာ့ ရတက္မေအးစရာပဲ ျဖစ္သည္၊ ဒီၾကားထဲ ညေနေစာင္း သေဘၤာထြက္ေတာ့ မၾကာမီ ေရာက္လာေတာ့မယ့္ အေမွာင္ထဲကို ဒီသေဘၤာႀကီးနဲ႔ ထိုးခြဲဝင္ေရာက္ရမယ့္အေရး ပူပန္ေနခဲ့သည္၊ ေနာက္ ေတာ့လည္း အင္ဂ်င္သံ၊ စကားသံ၊ ေခြ်းနံ႔၊ စက္ဆီနံ႔၊ လူေငြ႔၊ ေဆးလိပ္ေငြ႔ေတြၾကားမွာ သူလည္း သေဘၤာႀကီး ႏွင့္ တသားတည္းျဖစ္ၿပီး တအိအိႏွင့္ ငိုက္ၿမည္းသြားေတာ့သည္၊

သူစီးခဲ့ေသာ သေဘၤာခရီးစဥ္မ်ားထဲမွ အေခ်ာင္ဆံုး ခရီးစဥ္တစ္ခုကို ေျပာပါဆိုလွ်င္ ဘားအံ-ေမာ္လၿမိဳင္ခရီးစဥ္ ကို ေျပာရလိမ့္မည္၊ ႐ံုးမွ အဖြဲ႔ေတြႏွင့္အတူ ေလ့လာေရးခရီးထြက္ေတာ့ ဘားအံၿမိဳ႕ကို ေရာက္လာခဲ့သည္၊ ဘားအံမွ ေမာ္လၿမိဳင္ကို ကားျဖင့္သြားဖို႔ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း အနီးကပ္မွ အစီအစဥ္ေျပာင္းၿပီး သေဘၤာစီးဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့သည္၊ သံလြင္ျမစ္မွာ တခါမွ သေဘၤာမစီးဖူးသည့္ သူ႔အတြက္ေတာ့ အံကိုက္...၊ သေဘၤာႀကီးေပၚ ေရာက္ေတာ့ သူအံ့ၾသသြားသည္၊ တ႐ုတ္ျပည္လုပ္ အသစ္္စက္စက္ သေဘၤာႀကီးတစ္စီးလံုးမွာ ခရီးသည္ဆို၍ သူတို႔အဖြဲ႔ႏွင့္ အိႏၵိယေသြးႏြယ္ေသာ မိသားစု တစ္စုပဲ ႐ွိသည္၊ သေဘၤာမွာက အိပ္ခန္းတြဲေတြေတာင္ ပါေသး..၊ လက္မွတ္လာစစ္ေတာ့ သူက လက္မွတ္စစ္ဝန္ထမ္းကို သေဘၤာႀကီးေကာင္းေၾကာင္း ခ်ီးက်ဴးလိုက္သည္၊ ဝန္ထမ္းက သူ႔သေဘၤာႀကီးမွာ ေရာက္လာခါစ အသစ္က်ပ္ခြ်တ္ပင္ ႐ွိေသးေၾကာင္း၊ သေဘၤာအင္ဂ်င္စက္မ်ား အားေကာင္းလြန္းေသာေၾကာင့္ ျမစ္ကမ္းပါးမ်ား ၿပိဳကုန္သျဖင့္ အင္ဂ်င္တစ္လံုးတည္းျဖင့္သာ ေမာင္းႏွင္ေနရ ေၾကာင္း သူ႔ကိုေျပာသည္၊ လွပါတယ္ဆိုမွ ေရမခ်ိဳးရေသးဘူး ဆိုပဲ...၊ သို႔ေသာ္ ေဒသခံမ်ားကေတာ့ အား ေကာင္းေမာင္းသန္ သေဘၤာႀကီးအစား အခ်ိန္တိုအတြင္း ေရာက္သည့္ လိုင္းကားမ်ားကိုပဲ ပို၍အားထားၾကပံု ေပၚသည္၊ သူ႔အစြမ္းအစကို ျပခြင့္မရသည့္ သေဘၤာႀကီးေပၚမွေန၍ သံလြင္၏အလွကို သူ တဝႀကီးခံစားပစ္ ခဲ့သည္၊

သူတကယ့္ကို ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ေနေအာင္ စီးခဲ့ရေသာ သေဘၤာကေတာ့ မႏၲေလး-ဗန္းေမာ္ သေဘၤာျဖစ္သည္၊ အသြားခရီးက ေရဆန္ဆုိေတာ့ တစ္ညအိပ္ ႏွစ္ရက္တိတိ ၾကာသလို အျပန္မွာလည္း တစ္ရက္ႏွင့္ တစ္ညေတာ့ ၾကာလိုက္ေသးသည္၊ ဒီခရီးကို စီစဥ္တာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕မေဟသီေလာင္း ျဖစ္သည္၊ သူမ,က အလုပ္နားခိုက္မွာ မေရာက္ဖူးေသးေသာ မႏၲေလးအထက္ပိုင္း ေဒသေတြကို သေဘၤာျဖင့္ သြားခ်င္သလို သူကလည္း သူ႔ႏိုင္ငံျဖစ္ ၿပီးသူပင္ မေရာက္ဖူးေသးေသာေၾကာင့္ တေၾကာင္း၊ သူမႏွင့္ သြားရမွာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တေၾကာင္း တက္ႂကြ စြာသေဘာတူလိုက္သည္၊ စိနတိုင္းလုပ္ သေဘၤာႀကီးသည္ ႀကီးမားခန္႔ထည္ၿပီး အဆင့္အတန္း ခပ္ျမင့္ျမင့္ ျဖင့္ ေသြးႀကီးလ်က္႐ွိသည္၊ အထိုက္အေလ်ာက္ သန္႔႐ွင္းေသာ ေရခ်ိဳးခန္း၊ အိပ္ခန္းေတြကို ေအးျမေနေအာင္ လည္ ပတ္ေပးေသာ ေလေအးေပးစက္ စသည္တို႔ကို ျမင္လိုက္ေတာ့ သူပင္ ဒီလိုသေဘၤာမ်ိဳးကို စီးရလို႔ ေရာေယာင္ ဘဝင္ျမင့္ခ်င္ခ်င္...၊

ဒါေပမယ့္ သူလည္း ေအာက္ေျခလြတ္ခ်င္လွခ်ည္ရဲ႕ ဆိုတာေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမလြတ္လိုက္ရ၊ အျပန္ခရီး မွာစီးရသည့္ သေဘၤာႀကီးက သူ႔ကို မၿမဲေသာတရားအေၾကာင္း သင္ေပးခဲ့သည္၊ ေရခ်ိဳးခန္းမွာ ေရတစက္မွ မလာ၊ အဲကြန္းက ပ်က္၊ အိပ္ခန္းတံခါးက ပိတ္မရ...၊ သေဘၤာႀကီးကေတာ့ စိနတိုင္း သေဘၤာက်င္းမွ ထြက္ခါစ သစ္လြင္လတ္ဆတ္ခဲ့ေသာ ေန႔ရက္မ်ားအေၾကာင္း ခါးခါးသီးသီး ျပန္ေတြးရင္း အေတြးေတြကို ေရယက္ပန္ကာ ဒလက္ေတြၾကားထဲ အၿငိဳးတႀကီး ပစ္ထည့္ခုတ္ေမာင္းလွ်က္ ႐ွိသည္၊ သူတို႔ကလည္း ပန္ကာဒလက္ေတြႏွင့္ အၿပိဳင္ ယပ္ကိုတြင္တြင္ခပ္ရင္း အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ႀကိဳးစားရသည္၊ ဒီလိုႏွင့္ ေခြ်းမ်ားစို႐ႊဲလွ်က္ ညတေရးႏိုးလာခဲ့ေတာ့ သူအံ့ၾသသြားသည္၊ လူေပါင္းရာခ်ီ လိုက္ပါလာသည့္ သေဘၤာႀကီးသည္ မီးမ်ား ေမွာင္အတိက်လွ်က္ တစ္စီးလံုး တိတ္ဆိတ္လို႔၊ အေမွာင္ထဲ အားစိုက္ၿပီးၾကည့္ေတာ့ ကမ္းတစ္ေနရာမွာ ကပ္ထားတာ ေတြ႔ရသည္၊ ဘာျဖစ္တာ လဲ၊ စက္ပ်က္လို႔လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ညအိပ္ရပ္နားတာလား၊ သူသိထားသေလာက္ သေဘၤာသည္ ေတာက္ ေလွ်ာက္ ခုတ္ေမာင္းရမည္ ျဖစ္သည္၊ သေဘၤာလက္ရန္းကို မွီရင္း သူ ခန္႔မွန္းစဥ္းစားေနတုန္း သူမ,က အခန္း ထဲမွေန၍ သေဘၤာ ဘာျဖစ္လို႔ ရပ္ေနတာလဲဟု လွမ္းေမးသည္၊ သူလည္း သူ႔သံုးသပ္ခ်က္၊ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်၊ အလား အလာ စသည္တို႔ ကိုအေျခခံၿပီး အနီးစပ္ဆံုး မွန္ႏိုင္မည့္ အေျဖတစ္ခုတစ္ခုကို ေပးလိုက္သည္၊ “ မသိဘူး ”...၊

သူ ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိေနသည့္ ေနာက္ထပ္ သေဘၤာခရီးစဥ္ တစ္ခုမွာ မံု႐ြာ-ကေလးဝ ခရီးစဥ္ပဲ ျဖစ္သည္၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္းသြား သေဘၤာမ်ားသည္ ဝမ္းျပားသေဘာၤမ်ား ျဖစ္ၾကသည္၊ ထိုဝမ္းျပား သေဘၤာတစ္စီးကို စီးရင္း ကေလးဝၿမိဳ႕ကို သူတို႔ဆန္တက္လာခဲ့သည္၊ လမ္းမွာ သူ႔အတြက္ အံ့ၾသစရာတစ္ခု ႀကံဳရေသးသည္၊ သေဘၤာသြားေနတုန္း ေဘးမွေန၍ ေလွကေလးမ်ား ကပ္လာၾကသည္၊ သေဘၤာေပၚ ေစ်းတက္ေရာင္းဖို႔ လာ သည့္ ေခါင္း႐ြက္ဗ်ပ္ထိုး ေစ်းသည္ေလးမ်ား..၊ ေလွေလွာ္သည့္ ကေလးေတြက တကယ့္ကြ်မ္းက်င္မႈ အျပည့္ျဖင့္ သေဘၤာႏွင့္ေလွကို ကပ္ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ ေလွေပၚမွ က်န္ကေလးမ်ားက လွစ္ကနဲ ခုန္တက္လာၾကသည္၊ ေလွကေလးမ်ားကေတာ့ သေဘၤာႏွင့္ေဝးရာသို႔ ျပန္လည္ထြက္ခြာရင္း က်န္ခဲ့ၾကသည္၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္႐ြယ္ ထိုေစ်းသည္ေလးမ်ားက ေဒသထြက္ကုန္ႏွင့္ ႐ိုးရာမုန္႔ပဲသြားေရစာမ်ားကို လူေတြၾကားထဲ တိုးကာေဝွ႔ကာႏွင့္ ေအာ္ဟစ္ေရာင္းခ်ေနတာကို သူၾကည့္ေနခဲ့သည္၊ အနည္းငယ္ၾကာေတာ့ ဝုန္းကနဲ အသံ တစ္ခုသူၾကားရသည္၊ ေရထဲသို႔ တစံုတခု ျပဳတ္က်သံျဖစ္သည္၊ သူ႐ွိေနေသာ အေပၚထပ္မွ ကိုင္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေရထဲမွာ ေစာေစာ က ေစ်းသည္ေလးေတြထဲမွ တစ္ေယာက္...၊ ထိုစဥ္မွာပဲ ေနာက္ထပ္ေစ်းသည္ ေလးတစ္ေယာက္ ဝုန္း ဆိုခုန္ခ် သြားျပန္သည္၊ ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ေယာက္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္...၊ သူ အပါအဝင္ အေၾကာင္းမသိသူ မ်ားက နားမလည္စြာ အထိတ္တလန္႔ၾကည့္ေနတုန္း ဒီခရီးကို သြားေနက်ျဖစ္ပံုရသည့္ အမယ္အိုတစ္ဦးက ႐ွင္းျပသည္၊ “ အဲဒါ...သူတို႔လာခဲ့တဲ့ ႐ြာကိုျပန္ၾကတာေလ၊ ဒီခရီးမွာ ဒီလိုပဲ သေဘၤာေပၚ တက္ေရာင္း၊ ကုန္ရင္ ေရထဲခုန္ခ်ၿပီး ကမ္းကိုကူး၊ အဲဒီကမွ ကမ္းပါးအတိုင္း လမ္းေလွ်ာက္ျပန္ၾကတာပဲ ” တဲ့၊ ဟုတ္ပါသည္၊ ထို ဆယ္ေက်ာ္သက္ ႐ြယ္ေစ်းသည္ေလးမ်ားသည္ သူတို႔၏ ပလပ္စတစ္ဗန္းမ်ားကို ေရထဲအရင္ လႊင့္ပစ္၊ ၿပီးေတာ့ လူ ကိုယ္တိုင္ခုန္ ခ်ကာ ကမ္းကို ကူးသြားၾကေလသည္၊ ျမစ္ေရထဲမွာ အခ်င္းခ်င္းပင္ ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ ေနၾကေသးသည္၊ သူတို႔က ေပါ့ပါးစြာ ေပ်ာ္႐ႊင္ရယ္ေမာ ေနၾကေသာ္လည္း သူတို႔၏ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈက သူ႔ထံသို႔ ကူးစက္မလာပါ၊ ဒါဟာ တဝမ္းတခါး အတြက္တဲ့လား... ...၊

ကေလးဝၿမိဳ႕မွာ ထိုေန႔ညအိပ္ေတာ့ မနက္ ၂ နာရီမွာ အင္မတန္က်ယ္ေလာင္ေသာ ဥၾသဆြဲသံေၾကာင့္ သူတို႔ႏိုး လာခဲ့ၾကသည္၊ ခႏၲီးၿမိဳ႕မွလာေသာ အစုန္သေဘၤာ ကေလးဝကို ဝင္လာျခင္းျဖစ္သည္၊ လူအားလံုး အိပ္ေမာက် ေနခ်ိန္ မနက္ ၂ နာရီမွာ တၿမိဳ႕လံုးႏိုးေအာင္ ဥၾသဆြဲေသာသေဘၤာကို သူ မအံ့ၾသဘဲ မေနႏိုင္ပါ၊ ဒါဆို ဒီၿမိဳ႕က လူေတြ ေန႔တိုင္းမနက္ ၂ နာရီမွာ ႏိုးေနက်လား၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း ႐ိုးသြားၿပီး ၾကားခ်င္မွ ၾကားေပေတာ့မည္၊ “ အင္း..ဒါဆိုရင္ေတာ့ မနက္ျဖန္အျပန္မွာ သေဘၤာလြတ္သြားမွာ မပူရေတာ့ဘူး ”ဟုသာ သူေတြးရေတာ့သည္၊ တကယ္လည္း ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ၂ နာရီ သေဘၤာဝင္လာေတာ့ ဥၾသသံက က်ယ္ေလာင္စြာႏွင့္ သူတို႔ကို ႏိႈး လိုက္္သည္၊ ကမန္းကတန္းထၿပီး သေဘၤာဆိပ္ဆင္းကာ သေဘၤာေပၚတက္ၿပီး သူတို႔ထိုင္ေနခဲ့သည္၊ အိပ္ခန္းထဲ မွာက ေလွာင္ပိတ္ၿပီး မြန္းက်ပ္လွသည္၊ သေဘၤာကလည္း ကုန္ေတြကို မၿပီးႏိုင္မစီးႏိုင္ တင္ေနဆဲ...၊ သို႔ႏွင့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေလေကာင္းေလသန္႔ရရန္ အေပၚဆံုးထပ္သို႔ တက္လာခဲ့သည္၊ အေပၚမွာ ဘယ္သူမွ မ႐ွိ၊ မာလိန္မွဴး၏ အခန္းေဘးမွာ ကြပ္ပ်စ္တစ္လံုးေတြ႔တာႏွင့္ သူတို႔ထိုင္ေနလိုက္သည္၊ ခဏၾကာေတာ့သူ႔ မေဟသီ ေလာင္းက ေလတျဖဴးျဖဴးမွာ အိပ္ေပ်ာ္သြားေတာ့သည္၊ မၾကာမီမွာပဲ ကုန္တင္ေနေသာ အသံေတြလည္း တိတ္ ဆိတ္ကာ လူေတြအားလံုး အလွ်ိဳလွ်ိဳေပ်ာက္ကုန္ၾကသည္၊ သေဘၤာႀကီးတစ္စီးလံုးလည္း တိတ္ဆိတ္သြားေတာ့ သည္၊ မနက္ ၂ နာရီမွာ ဥၾသက်ယ္ေလာင္စြာဆြဲရင္း အခုခ်က္ခ်င္းပဲ ျပန္ထြက္ေတာ့မေယာင္ ဝင္လာခဲ့ေသာ သေဘၤာသည္ မနက္ ၆ နာရီထိုးမွပဲ ကမ္းမွခြာေလသည္၊ ကေလးဝဆိပ္္ကမ္းမွာ သေဘၤာကအိပ္ေမာက်ေနခဲ့ သေလာက္ သူကေတာ့ မ်က္စိေၾကာင္ၿပီး ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနခဲ့ရသည့္ အျဖစ္ကိုျပန္ေတြးတိုင္း သူၿပံဳးရပါသည္၊

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အလုပ္ကိစၥႏွင့္ ေ႐ႊကိႏၷရီ သေဘၤာမ်ားကို သူမၾကာခဏ စီးရေလသည္၊ မႏၲေလးေဂါဝိန္မွ မနက္ ၆ နာရီအတိ ထြက္ေသာ ေ႐ႊကိႏၷရီမ်ားသည္ အခ်ိန္တိက်ၿပီး ျမန္ဆန္ေလ့႐ွိသည္၊ သူ႔ဧည့္သည္ ခရီး သည္အားလံုးလိုလို ႀကိဳက္ၾကသလို သူ႔အတြက္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ိုးခဲ့၊ သူအၿမဲတမ္း မလြတ္တမ္း ၾကည့္ေန က်က ခ်င္းတြင္းမွ ဧရာဝတီကို စီးဝင္ရာ ေနရာတဝိုက္မွ႐ွဳခင္းမ်ားႏွင့္ ပုဂံအဝင္ ေစတီပုထိုးတို႔ ျမင္ကြင္းျဖစ္ ေလသည္၊ ထို႔အျပင္ သူ႔ဧည့္သည္ေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ‘ ပန္းေတာ္ ’ ကိုလည္း သူစီးခဲ့ရသည္၊ ေခတ္မီ အသံုးအေဆာင္တို႔ တပ္ဆင္ထားေသာ္လည္း ေ႐ွးမူလပံုစံ မပ်က္ေအာင္ဖန္တီးထားေသာ ပန္းေတာ္သည္ ႂကြႂကြ႐ြ႐ြႏွင့္ လွပလ်က္ ႐ွိသည္၊ ဂ်ာမနီမွ သယ္ယူလာေသာ ‘ Road To Mandalay ’ မွာမူ အမွန္အတိုင္း ေျပာရလ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ သိပ္ေတာ့မအပ္စပ္လွ...၊ ႏြမ္းပါးလွေသာ ဧရာဝတီကမ္းပါး ဘဝေတြအလယ္မွာ luxury အျပည့္ျဖင့္ သီးသန္႔ ဆန္လြန္းလွသည္ဟု သူျမင္မိသည္၊ ထိုသေဘၤာကိုစီးရတိုင္း သူ႔စိတ္ထဲ တခုခုမလံု သလို ခံစားရေလ့႐ွိသည္၊

ပံုမွန္အားျဖင့္ သေဘၤာစီးရတိုင္း သူ အၿမဲလိုလို စိတ္လက္ေပါ့ပါးေနေလ့ ႐ွိပါသည္၊ ကားေတြလို ဆူညံ႐ွဳပ္ေထြး ျခင္း မ႐ွိ၊ ရထားလိုလည္း လမ္းေၾကာင္းေသ တစ္ခုထဲေပၚမွာ သြားရျခင္း မ႐ွိ၊ ျမစ္ၿပင္က်ယ္ထဲမွာ သူ႔ပံုမွန္ႏႈန္း အတိုင္း ခုတ္ေမာင္းၾကသည့္ သေဘၤာမ်ားသည္ တကယ့္ကို တေမ့တေမာႏွင့္ ေအးေဆးစြာ...၊ ဒါေပမယ့္ အို ေဟာင္းလွ သည့္သေဘၤာႀကီးေတြကို ေရမကူးတတ္သည့္သူမ်ားႏွင့္ အတူစီးရလွ်င္ေတာ့ သူမသိမသာ စိတ္ လႈပ္႐ွားတတ္ သည္၊ အထူးသျဖင့္ ထိုသေဘၤာက ကုန္ေတြတနင့္တပိုး တင္ေဆာင္ထားသည္ ဆိုလွ်င္ေပါ့၊ သူ႔ မွတ္ဥာဏ္ထဲမွာ ‘ တိုးေအး ’၊ ‘ တိုင္းလံုးေက်ာ္ ’ စသည့္သေဘၤာနာမည္ေတြက ပဲ့တင္ထပ္ဆဲ ႐ွိသည္၊

တခါတုန္းက ပုဂံေနဝင္ခ်ိန္ကို ဧရာဝတီျမစ္ထဲမွေန၍ သူ႔မိသားစုႏွင့္ အတူၾကည့္ခဲ့သည္၊ ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕သစ္မွာ ထမင္းသြားစားၾကဖို႔ ျဖစ္သည္၊ ဒါကို ေမာ္ေတာ္ေမာင္းသူက ေစတနာပိုစြာျဖင့္ ၿမိဳ႕သစ္ကို ေမာ္ေတာ္ႏွင့္ လိုက္ပို႔ ေပးမည့္အေၾကာင္း ေလာကြတ္လုပ္ကာ သူတို႔ကို လိုက္ပို႔သည္၊ ဒါေပမယ့္ ေလာကနႏၵာေစတီနားမွာ ေမာ္ေတာ္ ပန္ကာႏွင့္ ေရေအာက္မွ ငါးဖမ္းပိုက္တို႔ ၿငိသြားသည္၊ ဘယ္လိုမွ ျပန္ျဖဳတ္လို႔မရ၊ အနားမွာ ပိုက္ပိုင္႐ွင္ တံငါေတြ ကေလာင္းေလွေလးေတြျဖင့္ ေရာက္လာၾကသည္၊ ဘယ္လိုေလ်ာ္ေပးမွာလဲ ေပါ့၊ မိုးကလည္း အေတာ္ခ်ဳပ္ေန ေတာ့ ေမာ္ေတာ္ေမာင္းသူက ထိုတံငါေလွေတြကိုပဲ အကူအညီေတာင္းကာ သူတို႔ကိုအရင္ ကမ္းသုိ႔ပို႔ေပးရန္ႏွင့္ က်သင့္တာအားလံုး သူေပးမည့္အေၾကာင္း ညႇိလိုက္သည္၊ သူတို႔အားလံုး ေမာ္ေတာ္ေပၚမွ ေလာင္းေလွႏွစ္ စီးေပၚကို တက္ေနစဥ္မွာပဲ ေလျပင္းက်လာခဲ့သည္၊ သူအေတာ္ စိုးရိမ္သြားသည္၊ ေလာကနႏၵာေစတီေ႐ွ႕မွာ နာမည္ႀကီး ဝဲတစ္ခု႐ွိတာ သူသိပါသည္၊ ပံုမွန္ဆိုလ်င္ မသိသာေသာ္လည္း မိုးသက္ေလျပင္းက်လွ်င္ ထိုဝဲက မို႔ေမာက္ႂကြတက္ကာ ခက္ထန္လာတတ္သည္၊ ယခုသူတို႔သြားမည့္ေနရာက ထိုဝဲကိုျဖတ္သြားရမည္၊ ၿပီးေတာ့ အားလံုးက ေမွာင္ႏွင့္မည္းမည္း၊ သူထင္သည့္အတိုင္း ဝဲက အေတာ္ပင္ လႈိင္းထခက္ထန္လ်က္ ႐ွိေနၿပီ၊ ေလွ ေပၚမွာပါသည့္ သူ႔ညီႏွင့္ ညီမက ေရမကူးတတ္၊ ၿပီးေတာ့ အေဖာ္ပါလာသည့္ မိန္းကေလးကလည္း ေရမကူး တတ္၊ အေဖႏွင့္အေမကမူ ေရကူးတတ္ေသာ္လည္း အသက္ႀကီးၿပီ၊ သူ ေရကူးတတ္ေသာ္လည္း သူတို႔အား လံုးကို ဘယ္လိုမွ ကယ္ႏုိင္မွာမဟုတ္၊ တကယ္တမ္းမွာ ဝဲကလြတ္ေအာင္ သူတစ္ေယာက္ထဲ ဆိုလွ်င္ပင္ အေတာ့္ကို လက္ပန္းက်ေအာင္ ကူးရမည့္ကိစၥျဖစ္သည္၊

ဝဲကိုျဖတ္ခ်ိန္မွာ ေလာကနႏၵာေစတီမွ မီးေရာင္ျဖင့္ လိႈင္းလံုးေတြကို ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ျမင္ေနရသည္၊ ဧရာဝတီ ၏ေဒါသကို သူအနီးကပ္ေတြ႔ေနရျခင္း ျဖစ္သည္၊ မိန္းကေလးေတြက ထိတ္လန္႔ေအာ္ဟစ္သည္၊ ေလွေလွာ္ သည့္တံငါႀကီးေတြက သူတို႔ထ,ရပ္မည္စိုး၍ ၿငိမ္ၿငိမ္ထိုင္ေနၾကဖို႔ ေအာ္ဟစ္ေျပာေနသည္၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔အခ်င္း ခ်င္းလည္း အားစိုက္ေလွာ္ဖို႔ အျပန္အလွန္ အားေပးေနၾကသည္၊ ဝင္ေရာက္လာသည့္ လႈိင္းကို ေလွဦးျဖင့္ ထိုးခြဲ ေလွာ္ေနရေသာေၾကာင့္ ခရီးကမတြင္၊ ေလွမွာ ဘယ္ညာ လူးလွိမ့္လွ်က္ အေတာ္ပင္ ေျဗာင္းဆန္ေနၿပီ၊ သူ ကေတာ့ ေရကူးတတ္သူမို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္စိတ္ အနည္းငယ္ ပို႐ွိေသာ္လည္း မိသားစုအတြက္ စိုးရိမ္ေန ခဲ့သည္၊ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလွနံရံကို လံုးဝမလႊတ္လိုက္ဖို႔ အားလံုးကို သူ ေအာ္ေျပာေနမိသည္၊ သို႔ေသာ္ လိႈင္းႀကီးေပမယ့္ ေလွေအာက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္၊ တံငါသည္ေတြသည္ သူတို႔ေလွကို ကြ်မ္းက်င္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ ေလွာ္ခတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူတို႔လည္း ကမ္းသို႔ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေရာက္ခဲ့ေတာ့ သည္၊ သူ႔မွာေတာ့ ေရလမ္းခရီးကို ေရမကူးတတ္သူမ်ားႏွင့္ သြားတိုင္း စိတ္က်ဥ္းက်ပ္ရသည့္ အေလ့တခု စြဲလာ ခဲ့သည္၊

စင္စစ္ သံေခ်းအထပ္ထပ္ျဖင့္ အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္းေနသည့္ ဂ်ပန္စစ္ေလ်ာ္ေၾကးသေဘၤာႀကီးေတြ မွအစ Road To Mandalay လိုဇိမ္ခံ သေဘၤာေတြအထိ သေဘၤာမွန္လွ်င္ ေရေပၚမွာပင္ တည္႐ွိခုတ္ေမာင္း ေနသင့္ပါသည္၊ သေဘၤာတစ္စင္း၏ အလွႏွင့္အသံုးဝင္မႈကို ထိုသေဘၤာ ေရျပင္ေပၚမွာ ႐ွိေနမွသာ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္သည္၊ အေၾကာင္း တစံုတရာေၾကာင့္ သေဘၤာတစ္စီး ေရေအာက္သို႔ ေရာက္သြားခဲ့ၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ၄င္းထံမွျပန္လည္ဆယ္ယူ ရႏိုင္ မည့္ အရာမ်ားမွာ ပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးမႈမ်ားႏွင့္ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲစရာမ်ားသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ။


ညီလင္းသစ္
၂၀ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၀၉

9 comments:

Anonymous said...

ကိုညီလင္းေရ မဖတ္ရတာၾကာလုိ႕ အားရပါးရ ဖတ္လိုက္ရတယ္ဗ်ာ။
သေဘၤာေတြ ေရႊျပည္ေနရာေတြ။ အိမ္ကိုေတာင္လြမ္းမိတယ္။ မံုရြာကေလးဝ ေမာ္ေတာ္ေတြကို ေရွာ္တယ္လုိ႕ေခၚတယ္ထင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ေတြေခၚတဲ့ ေနာက္အသံုးက သံခြန္တို႕ သစ္သားခြန္တို႕ပါ။ ပန္းေတာ္ကိုေတာ့ မစီးဖူးခဲ့ဖူးဗ်ာ။ လြမ္းတာလုိ႕ပဲ ဆုိပါရေစ..

သေဘၤာတစ္စီးေရေအာက္မေရာက္ဖုိ႕ က်ေနာ္လည္း ဆႏၵျပဳပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ အမ်ားသူငွာ လုိရာခရီးပို႕ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ...

MieMie said...

သန္လ်င္-ရန္ကုန္ သေဘၤာရယ္...
ဘိုကေလး ရန္ကုန္ သေဘၤာ( မွတ္မိသေလာက္က ၀ိဇယသေဘၤာ...။ ငယ္ငယ္က အမ်ိဳးေတြရွိလို႔ တႏွစ္တခါကို စီးခဲ႔ရပါတယ္..)
ေနာက္ ပုသိမ္- ရန္ကုန္ သေဘၤာ ( ဗႏၶဳလ သေဘၤာ ) ေတြကိုစီးခဲ႔ဖူးပါတယ္...

အဲဒိတုန္းက စီးခဲ႔ေပမယ္႔ ဘာေၾကာက္စိတ္မွ မရွိခဲ႔ပါဘူး...အခု ဒီေရာက္ၿပီးမွ သေဘၤာေတြ
အေၿခအေနကို စဥ္းစားၾကည္႔မိတာရယ္...
ကိုယ္တိုင္က ေရမကူးတတ္တာရယ္ေၾကာင္႔
အခုအခ်ိန္မွာေတာ႔ သေဘၤာစီးရမွာကို ေတာ္ေတာ္ေလး စိုးရြံ ႔မိတယ္...ဒါေပမယ္႔ ဗမာၿပည္သြားၿဖစ္ရင္ေတာ႔ အဲသေဘၤာေတြ စီးကိုစီးၿဖစ္ဦးမွာပါ...ဘာလို႔ဆို က်မက ဧရာ၀တီကိုခ်စ္တယ္...သေဘၤာစီးရတာရယ္ကို ၾကိဳက္တယ္ေလ...

ဗမာၿပည္မွာတုန္းကေတာ႔ ရထားလမ္း သေဘၤာလမ္း ကားလမ္းေတြနဲ႔ ခရီးထြက္ခဲ႔ဖူးပါတယ္...အဲလိုခရီးထြက္မွဘဲ
လူေတြရဲ ႔ တ၀မ္းတခါးအတြက္ ဘယ္လိုခက္ခက္ခဲခဲ ရုန္းကန္လွဳပ္ရွားေနၾကရလဲဆိုတာ မ်က္ၿမင္ကိုယ္ေတြ ႔ ခံစားရမိၿပီး စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ခဲ႔ရဖူးတယ္..( အိမ္ထဲမွာဘဲေနေနရင္ေတာ႔ ဘာမွသိရမွာမဟုတ္ဖူးေလ ).. သူတို႔ခမ်ာ ရထားေတြ သေဘၤာေတြၾကားမွာ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ေငြရွာၾကရတာပါ...

စာရွည္ရွည္မေရးၿဖစ္တာ ၾကာလို႔လားမသိဘူး
ညီလင္းသစ္ရဲ ႔ ဒီပို႔စ္ကပိုဖတ္လို႔ေကာင္းေနတယ္...အေရးအသားေလးလည္းေကာင္းတယ္..
ဒီက ရြာၿပန္လည္ခ်င္ေနတာ ( မေရာက္တာ ဆယ္နွစ္ေၾကာ္ၿပီဗ်ိဳ ႔ ) ဒီစာဖတ္ၿပီး ပိုသတိရသြားတယ္...စာေတြအမ်ားၾကီးေရးလို႔ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္...အခ်ိန္ရရင္ ေရးပါဦး... ေမွ်ာ္ေနမယ္...အရင္တုန္းက က်မ ဗမာေဖာင္႔ မရိဳက္တတ္လို႔ရယ္ အီးလိုကလည္း သိပ္မေရးတတ္လို႔ မမန္႔ခဲ႔ရဘူး...အခုေတာ႔ အားရပါးရမန္႔ခဲ႔ပါတယ္...စာရွည္သြားရင္ ေဆာရီးပါေနာ္...

mie nge

မမိုး said...

ကိုညီလင္းသစ္ေရ ဖတ္လို႔လဲေကာင္း ေတြးလို႔လဲ
ေကာင္းပါတယ္..အျမဲလာဖတ္ျဖစ္ေပမဲ့ အခုမွပဲ
မန္႔ျဖစ္ေတာ့တယ္...ဆြစ္အေၾကာင္းေလးေတြ
မ်ားမ်ားေရးပါဦး..စိတ္၀င္စားလို႔ပါ...

Phyo Evergreen said...

စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတယ္ဗ်..။ သေဘၤာေတာ့မစီဖူးဘူး.. ကၽြန္ေတာ့္မွာေရလမ္းခရီးေၾကာက္တဲ့ေရာဂါရွိတယ္ဗ်..။

Dr. Yi Yi Win said...

ျပည္တြင္း သေဘာၤေတြအေၾကာင္း အေတာ္နွံ ့စပ္တယ္ေနာ္ ကိုညီလင္းသစ္က။

ညီလင္းသစ္ said...

ကိုဝိုင္တီယူ..အေခၚအေဝၚေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါ ဗ်ိဳ႕၊ က်ေနာ္မၾကားဖူးေသးဘူးဗ် :)

မမီးမီးေရ...ေကာ္မန္႔႐ွည္လို႔ေတာ့ ေတာင္းပန္စရာ မလို ပါဘူးဗ်ာ၊ ဖတ္ရတာ က်ေနာ္တကယ္ ဝမ္းသာပါတယ္၊ ဧရာဝတီကို ခ်စ္တဲ့လူအခ်င္းခ်င္း သိရလို႔လည္း ဝမ္းသာတယ္ဗ်ိဳ႕၊

မမိုး...ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ ဆြစ္အေၾကာင္း လည္း ေရးဖို႔ စဥ္းစားထားတာေတြ ႐ွိပါတယ္၊

ကိုၿဖိဳး... စိတ္မခ်ရတဲ့ အေျခအေနေတြမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ေၾကာက္တတ္ရန္ကင္း ပါပဲဗ်ာ၊

မယုဝရီေရ...က်ေနာ္သိတာ နဲနဲပါဗ်ာ၊ သေဘၤာေတြနဲ႔ ခရီးသြားဖို႔ အခြင့္ႀကံဳခဲ့ ဖူးလို႔ပါ :)

Anonymous said...

ဒီပို႔စ္ေလး အခုမွဖတ္မိတယ္.. ဖတ္ျပီးျပီးခ်င္း ဟိုးအတိတ္ကိုျပန္ေရာက္သြားသလိုပဲ.. ကိုညီလင္းသစ္ေရးထားတဲ႔ ခရီးစဥ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သြားခဲ႔ဘူးတယ္.. သေဘၤာေတြနဲ႔လဲ ရင္းႏွီးက်ြမ္း၀င္ခဲ႔ဖူးတယ္.. အိုေဟာင္းေနတဲ႔ သေဘၤာေတြရယ္.. တရုတ္ျပည္လုပ္ သံုးထပ္သေဘၤာေတြရယ္.. ဒီသေဘၤာေတြကို သူ႔သားသမီးေတြအလား သံေယာဇဥ္သိပ္ၾကီးျပီး ညဘက္ေလျပင္းေတြတိုက္ရင္ေတာင္ ေကာင္းေကာင္းအိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ပဲ ရံုးကိုဖုန္းလွမ္းလွမ္းဆက္တတ္တဲ႔ က်မရဲ႔အေဖရယ္.. အားလံုးက ဟိုးအတိတ္ေ၀းေ၀းမွာက်န္ခဲ႔ျပီပဲ...

ေမဓာ၀ီ said...

ကိုညီလင္းရဲ႕ အက္ေဆးေတြ ျပန္ဖတ္ရင္း ဒီသေဘၤာပို႔စ္ မဖတ္ရေသးတာ ေတြ႔လို႔ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ က်မကေတာ့ သေဘၤာခရီး သိပ္မသြားဖူးဘူး၊ တသက္လံုးမွာမွ ၂ ခါလား ၃-ခါလားပဲ။ ေရကူးမကၽြမ္းက်င္ေတာ့ ေရေၾကာင္းခရီးကို ေၾကာက္တာလဲ ပါတယ္။ ဒီအက္ေဆးဖတ္ရင္းေတာင္ ၀ဲကို ေလွနဲ႔ ျဖတ္တဲ့အခန္းေရာက္ေတာ့ ရင္ေမာေနရတယ္။ လႈိင္းႀကီး ေလွေအာက္ ဆိုေတာ့မွ သက္ျပင္း ခ်ႏိုင္ေတာ့တယ္။

ဒီက ႐ုပ္သံအစီအစဥ္ေတြမွာ ျပတာေလ ... သေဘၤာေတြကို တမင္ႏွစ္ပစ္ၾကတာ။ သေဘၤာေတြက အေကာင္းႀကီးေတြ၊ အေပါက္ေတြ ေဖာက္ၿပီး မနည္းကို ေရထဲ ႏွစ္ပစ္ရတယ္။ အဲဒီလိုက်ေတာ့လဲ သေဘၤာေတြ ေရေအာက္ေရာက္တာ ႏွေျမာဖို႔ ေကာင္းေပးမဲ့ ၀မ္းနည္းစရာေတာ့ မေကာင္းဘူးေနာ္။

Amber said...

You can bring readers to the climate.. Nice post... :D